Få den rätta bokeheffekten!


Här har ni några enkla tips på hur man får den rätta bokeh-effekten, dvs. rätta stoleken på "bollarna". Genom att ställa in på manull fokus (tips) kan man själv välja effekten enligt smak och tycke! OBS - detta tips är för system-kameror och på endel kompakta digitalkameror finns liknande funktioner men jag vet inte hur det är med alla.

Vill ni se fler fototips? Vad?

Alicia

Ok,jag skulle vilja ta lika fina bilder som du men jag har bara en Nikon s220,har du något tips om hur man tar bättre bilder t.ex med hjälp av inställningar eller så? :D

tack så jätte mycket sötan :) hoppas din helg också blir fin :)

isabelle

Svar: för Kenza verkar så jädra glad, och härlig!! Så jag skulle inget annat än att träffa henne :)

Erika

sv: Så lite så :)

Alicia

Nej en Nikon s220 digitalkamera

Klicka på länken,en sådan kamera har jag:



http://www.labamanta.lv/cache/product_images/big/20091210/nikon_coolpix_s220_black.jpg_nikon-s220-black.jpg

Diimans

Tack!:)



allt bra?:)

kram

Matilda

Tacktack!!! hihi vad gör due:P

zandra

bokeh är så fint :))



sv: ja men eller hur! :G

Alicia

varit i skolan till 12.20

sedan hemma,dd? :D

zandra

sv: det är du inte ensam om :)

händer i helgen?

josefin

sv: I know. men jag skall blogga imoron om jag hinner. och sir int du att jag ha skrivi bloggpaus.. för jag har haft så myki läxor och snåt. så ha int hunni. men ska nog blogga på veckoslutet någo :) Hihi pusspuiss ^^

Alicia

Ok :D

Felicia

sv: som betyder vad ? :D

zandra

sv: okej, vad kul :D

jag ska på 18 års fest imorgon :)

annars inget!

jag ska åka till Norrköping i morgon och stanna till på Söndag :) det är väll de jag ska göra :p vad ska du själv hitta på? :p

Alicia

tack detsamma :D

Sara ^^

Jag har lagt till dig ;)

Frida

Jättefina bilder!

Jag skulle gärna se fler fototips på lite allt möjligt! :)

Diimans

Bara bra:)

fast riktig trött..



Hur länge har du bloggat? kram

fototips är alltid kul!



sv: okej, jag bloggar och tv :)



(förlåt för ett otroligt sent svar men jag har inte haft tid att blogga, kolla min blogg så får du veta varför)



Kram

E M M A

sv: Så bra, jo samma här :P

göru? :)

Erika

sv: Ja allt är jättebra. sjd? :)

svar: Ja! Men ändå tjatar dom om växthuseffekten ;)

sv: okej, samma här ;)

sofia

jag och min bästa vän har gjort om HELA hennes rum, berätta gärna vad du tyckte:)

MADDES

Hoppas du får en fin lördag! Vad gör du?

tackar ^^

Becca

gillar dina fototips :D

ska du hitta på något skojigt så här på lördagen?? =)

Smart guide!



Enkel att förstå och lär säkert hjälpa folk som inte har koll på det här med bokeh! :D

Issa

MER tiiiips! :D bra beskrivet, även fast jag redan visste om det! :p

emi

bokeh <3



svar: tack så mycket, hoppas din helg också blir fin :)



fin blogg du! :)



Vill du bli dagens blogg? Då ska du checka in min blogg och anmäla dig där ;D

Tack för tipset! :D

kolla min blogg..

amy.

sjukt NICE!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR