Fokusera rätt!



Första bilden - bokeh-effekt: AF gör så att bokeh "bollarna" blir mindre och fokuserar på närbilden. Med MF kan man själv ställa in storlek på "bollarna" efter smak, pluspoäng för det!
Andra bilden - kvist: AF gör en fin effekt i bakgrunden och bra fokusering men MF bilden är ändå min favorit. Bra skärpa, bra färg, bra bakgrundseffekt!
Tredje bilden - blåbärsris: AF ger sämre bakgrundskvalitet men det blir klara färger, inte lika på på att fokusera. MF ger bra skärpa, bra bildkvalitet och riktigt snygg bakgrundseffekt. 

Alla bilder jag har fotat är fotade med Canon EOS 1000D + Canon EF 50mm f/1.8 II

tack så jätte mycket :) hur år du idag då raring?

ååh så skönt :) då förstår jag att du mår bra :) jo tack jag mår också jätte bra, ska snart åka och träna och jag är superpeppad för det =)

karin

ohh vilka fina bilder!



kram:)

haha okej :p jag gymmar så det blir lite utav allt varje dag :)

bra tips :)

ja precis ;) hihi.. vad ska du hitta på för kul idag då? :)

natta

ååh underbart med tips!! :D behöver verkligen kamera tips

sv: jag bor inte i finland, men den jag intervjuade gör det! :)

roligt att du gillar idén, var gärna med du me! :D

mirellash

sv: haha,bra att du påminde! :) Det är gjort nu.

okej låter härligt :) jadu jobba efteråt :p de gamla vanliga lixom ;)

fint!

sv: hihi :)

du behöver bara säga "jag vill blir bloggtipsad!!!" eller något i den stilen, haha :D

sv: va kul! :D det är dock lite kö på bloggtipslistan så du blir tipsad antingen i morgon eller i övermorgon! :)

SV; Så lite så :D

Vad gör du? :)

Anonym

välkommen in till mig:)

Madde

Bra tips tjejen, jag skulle också vilja ha en systemkamera, vore roligt!



Det är fint med mig. vad gör du?

rebecca

Älskar verkligen bilderna du tar :D Sjukt duktig är du på att fotografera ska du veta :)

Louise

Vilka bra tips! :D

Tack! :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR