Objektiv-jämförelse

Canon EF 50mm f/1.8 II: Detta objektiv är bäst på närbilder och detaljer. Fokusen på objektet blir bra och bakgrunden blir blurrig. Även väldigt bra på att göra bokeh-effekt. Bra för portätt!
4/5 poäng - rekommenderas! [1175 kr, Scandinavianphoto]

Canon EF 75-300mm f/4-5.6 III: Bra på detaljer (50mm är dock bättre), bra skärpa och bra på långt håll! Bra ljus (nagellacksbilden) och färg i jämförelse med mina andra objektiv.
4/5 poäng - rekommenderas! [1695 kr, Scandinavianphoto]

Canon EF/S 18-55mm f/3.5-5.6: Ett bra standardobjektiv för en person som inte "vill så mycket" eller inte vill ha "det där lilla extra" på sina foton. Fotar hyfsat bra (bäst enligt mig på 55mm). Även om färgkvaliteten inte är det bästa kan man ändå uppnå mycket med detta objektiv.
3/5 poäng - rekommenderas för nybörjare! [1995kr, Scandinavianphoto]

OBS! Detta är mina åsikter, din åsikt kan vara helt annan och det accepterar jag också, säg gärna till vad du tycker om dessa objektiv! :)

Svar: Kul att du gillar dem!



50 f/1.8 objektivet är underbart. <3

Hanna

sv; hehe :D



Allt bra idag då? :)

sv; vad bra :D det är bara bra här med ;)

E M M A

sv: tack :D

kramar

tack så jätte mycket :) vad glad jag blir när du säger så :)



dina bilder är också superduper fina :) du är väldigt duktig :)

roligt att se :)

sv; sitter ute, dudå? :)

sofia

det har du rätt i!:D

självklart :) om jag följder dig följer du mig med då? :) hade varit superkul :) <3

sv; ja rätt så varmt faktiskt :D dudå?

jag har lagt till dig nu =)

okeej vad roligt :)

Har en dagens blogg-tävling på g i bloggen, om du är intresserad så kika in och anmäl dig :)



Ha en fin dag!

En nikon d40 :D men jag har ingen övrig utrustning eller så :) är inte direkt duktig men jag övar upp mig lite smått :)

ja det tycker jag absolut :) jag älskar den och jag blir nöjd med bilderna med :)

varsågod!:)



allt bra?

kram

sv; haha okej :P

inte så bra, hostar jätte mycket:(



hittat på idag?:)

sedan förra sommaren :)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR