TIPS: Animation - Beneton Movie GIF

Har fått några kommentarer om "hur gör man animerade bilder" såsom denna till exempel. Här har ni enkelt steg-för-steg hur man skall göra! :-)

1. Ladda ner Beneton Movie GIF här, det är helt gratis!

2. Redan nedladdat? Öppna då programmet och då borde det komma upp en stor främmande ruta. Så här ska det se ut högst upp:



3. Klicka på den andra inramade rutan (den första blev ett fel bara, ignorera den!), där väljer du sedan vilja filer du vill ha med i din animation!

4. Nu kan du ändra tiden på bilderna (det röda inramade området), dvs. hur länge de kommer synas innan bilden ändras. Om det är på "0" så ser det för galet ut. Jag tycker att 40 uppåt är passande, beror på hur länge man ska se bilden. :-)


 

5. Nu är det bara att spara om du har tillräckligt många bilder och du är nöjd med hur det ser ut! Du kan såklart klicka på den gröna "PLAY" knappen för att se hur det kommer se ut! Lycka till!


Mitt resultat (sorry, för dålig kvalitet men lade i misstag på 300 px bred, fast den är 660!):

 


J U L I A

Vilken fin blogg du har! :D



Vad heter dina typsnitt i headern? Och var har du fått de ifrån? :)



Kram!

Love

SVAR : okej, ingenting för tillfället, om en stund ska jag iväg till en kompis, dusjälv? =)

Malin

Shit va bra att du gjorde ett sånt här inlägg, ska ladda hem det där programmet och sitta med det i helgen :D



svar: :)

Cajsa

Hehe okeej. :D



bra tips. :D

mlalin

SVAR. jhapp! :)

ska du göra någonting speciellt ikväll då?

B E L L A

Vad kul! :)

Åh vad roligt! Ska testa att animera nu =)



Förresten, jag brukar inte fråga det här men lust att följa varandra via bloglovin'? :)

mathilde

med mig är det bara bra, förutom att jag fick jätte ont i magen på skolan, så jag for hem :)

själv då?<3

amelie

SV: TACK!

Sv: Tack, tyvärr kan jag inte skryta med att jag har gjort designen själv ;)



Vad fräckt med bilden, ska försöka mig på det jag också :)

frida

Åh jag vill diiitittt:D:D:D



Tack för att du la upp hur man gjorde, har alltid undrat det! Nu har jag något att pyssla med ikväll;D

Sofia

Svar: Tack så mycket! =)

Malin

SVAR. okej! ;D nja, inte alls så mycket!

Diana

sv: Tack så mycket! Hur har dagen varit? :)

sv: tack detsamma :D<3

amelie

SV: TACKAR! :) Ska vi följa varann på bloglovin? :D

Malin

svar: ja, det brukar vara så, men photoshop fattar jag knappt något av x)

Eve

oj tack =)

mathilde

tack! .)

SV: Tack!<3 :)

klara

ÅÅ ska prova att göra så med en bild sen!

ps. jag har frågestund på min blogg fråga gärna=)

Malin

svar: okej, men lite fattar jag, bilden till höger i min header är photoshopad :)

B E L L A

Tack, bra tips! `:)

SVAR Säger detsamma :) Har lagt till dig nu! Men jag bara undrar hur man lägger in själva animationen på bloggen sen? Kram!

amelie

SV: Härligt! Lägger till dig NU! Lägger du till mig? :D

Ebbaa

ooh, jätte fin blogg! :) Allt bra?

amelie

SV: great!

Sv: Tack ! :)

sv: vad bra =)

jo helt okej <3

Ebba

inga problem;)

Bra med mig också:) Vad har du gjort idag?:)<3

sv: Tack så mycket! :D



Haft en bra dag? :)

Eve

nej verkligen inte, är helt urdålig på att göra sånt :P det är nog bara en gratisdesign som jag hittade på någon sida :)

Fin blogg!

SVAR okej, tack så mycket=)

SV: Nej, min kompis har fixat headern och en annan kompis har fixat menyn. :)

petra

haha vad smart jag är:) men tack så mycket!!!!

amandah

jodå det är helt okej, ganska trött bara, självdå?:)

Anonym

jo det är bara bra, va gör du då?

Cajsa

Åh, då ska jag prova det. :)

har man photoshop så är det ju lättare att göra gifbilder där tycker jag allt

Mlain

SVAR. inte mke, sjdå? :)

L

fint, men tkr dt e lite irriterande :D

Sara

nej tyvärr inte :(

Diana

sv: Min dag har faktiskt varit jättebra! :) Var på föreläsning med Mia Törnblom, hon är superbra!

Har du döpt din kamera? :)

Anonym

samma här.. händer ikväll då?

-vera

Jag har en tävling på min blogg, så anmäl er gärna ♥

elin

hej haft en bra dag?:)

Marika

Allt bra idag söt?:)

carolin

hejhej !

Jag har gjort en liten "fråge-lek" på bloggen, kom gärna in till mig och svara på frågorna och hoppas att du tycker att det var lite kul iallafall!

kram

Sanna

Svar: Okej :)

naw tack hurru! :) <3

emma

Det är bra med mej tack :) Vad ska du göra ikväll då ?

Anna

snyggt :d

frida

haft en bra tisdag?:)<3

celine

roligt :D



allt bra?

Anonym

nej ja har itne direkt några planer...

frida

vet du hurvidare detta funkar för mac eller det är bara för pc?




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR