Frågestundens svar!




Vilket är ditt favorit TV-program?
Det är nog Vänner, får aldrig nog av det. Har alltid älskat Vänner! 

Vad är din favoritmaträtt?
Hemlagad pizza eller kebab. 

Vilken är din favoritbok?
Allt som Sophie Kinsella har skrivit är bra. Gossip girl bokserien är också bra.

Vilken/Vilka tidningar läser du?
SOLO och Veckorevyn.

Gillar du Lady Gaga?
Nja, vissa låtar är ju bra partylåtar om man har bad day och vill få humöret på topp.

Vilken är din favoritblogg?
Helt klart Tinkerbellas blogg, den är en blandning av allt det bästa! ♥

Vilken är din favoritfärg?
Just nu är jag inne på en lila-svart-period så lila och svart! 

Vad gillar du för typ av musik?
Är inte så bra på det här med genrer, men jag gillar Akon, Coldplay, Jason Derülo, The Killers, The Fray och liknande! 

Vilket är ditt älsklingsdjur?
Delfiner är härliga, så det är mitt favvodjur. Söta är dem också!

Har du syskon?
Jupp, en lillasyster på 13 år.

Varför började du blogga?
Jag hade läst bloggar tidigare och kände att jag också ville pröva att vara en i bloggvärlden.

Vad gör du om fem år?
Förhoppningsvis befinner jag mig i England och studerar, det är i alla fall en dröm!

Varifrån får du all inspiration till headers osv?
Från det stället som finns mellan ögonen och bakhuvudet - hjärnan. Och självklart inspireras jag av andra bloggar!

Tips på att få en "kändare" blogg?
Huvudsakligen att du ska uppdatera ofta och skriva om sådant som intresserar! Sedan är det ett plus i kanten om du kommenterar andra bloggar så du får fler läsare! Lycka till. ;)




Vad har du för kamera?
Canon EOS 1000D.

Vilket är ditt favoritmotiv att fotografera?
Det är självklart naturen, blommor och små detaljer men på senaste tid har jag blivit helt förälskad i vatten! ♥

Tänker du i framtiden köpa någon bättre kamera, typ några bra systemkamera?
Jag har inte funderat så långt, men självklart tänker jag expandera min kameraväska med fler objektiv och om några år kanske en ny kamera om jag känner för det. För tillfället trivs jag som handen i handsken med min nuvarande kamera! :)

Kallar du din kamera för något?
Nej den har inget namn eller så, men funderar på att ha dop någon dag!

Vilket är ditt bästa foto, som du själv tagit?
Dessa, kolla bilden nedan!


Har du något bra fototips? Vad ska man tänka på för att få ett så bra resultat som möjligt?
För dig med systemkamera: fokusera på den punkt du vill ska vara i fokus, inställningar som närbild och landskap kan vara bra utgångsläge för många bilder!
För dig med kompaktkamera: använd oftast blixt! Brukar bli bäst så. Om det finns inställningar som närbild eller något annat är det bara att pröva sig fram. Det brukar bli ett bra resultat till sist. Övning ger färdighet! :)




Skulle du kunna ha dagens outfit?
Förlåt! Jag har varit jättelat med dem, men igår lade jag upp en. Kolla in den! ;) Ska försöka förbättra mig.

Var köper du mest dina kläder? Hur mycket pengar spenderar du på en månad till shopping?
Mestadels på H&M, GinaTricot och ONLY. I medeltal ungefär 200-300kr, ibland blir det mer och ibland inget alls! 

Vilka skor är dina favorit?
Mina lila sneakers som jag invigde igår! 

Vilket är ditt favoritplagg i din garderob?
Det är min svarta klänning som jag inte invigt ännu, men den passar perfekt. Sedan gillar jag mina svarta leggings från Lindex också! Och ett basiclinne som går att ha som klänning också. Se på bilden;


Vad har du på dig just nu?
Ett linne, svarta leggings och en kofta! 



Om du är på datorn, vilka sidor besöker du?
Blogg.se och andra bloggar i första hand. Andra: facebook, bilddagboken, youtube!


Tack för era frågor, nästa frågestund är inte inplanerad ännu, men antagligen blir den om någon månad. Om ni undrar något kan ni ju alltid ställa fråga i "FRÅGELÅDAN" i menyn eller som e-post till photolens@hotmail, då svarar jag i alla fall! Kramar! ♥

Svar: tackar! Såg att du tagit med mina frågor:)

Svar: ah haha!:P Jag hatar snö just nu, om det inte slutar så begår jag självmord!:P

sv: jorah, det är faktiskt helt okej. trött och har gjort illa foten, annars så är allt okej :) själv?

kram

Emma

okej :)

nej bara det som följde med ;) själv? :)

Emma

haha :) jag ska köpa ett close up 10+ filter snart har jag bestämt mig för, blir bra till våren/sommaren när man kör mycket på närbilder haha :)



Inte så jätte mycket, fotat och suttit i photoshop ;)

själv?

KRAM <3

celine

allt bra denna dag?

skulle vara jätte glad om du röstade på mig hos http://superskadad.blogg.se/2010/march/veckans-blogg-borja-rosta.html#comment jag är nr 8

ha en underbar dag :)

sv: ah det kan vi göra!:)

kkram

sv: okeej "/ nej, precis. kan inte bara snön försvinna någon gång? det räcker nu :O

jag har varit med min bästavän astrid och sen har jag spelat cup, själv? :)

Viola

sv; Tack :)

nej runt 99 :- http://www.tvspelsweb.se/

en jätte bra sida! :)

haha okej, vad har du tränat? :)

lisaa

sv; tack så jätte mycket, din va också fin;)

lisaa

sv; tack så jätte mycket, din va också fin;)

celine

joo det är super :)

:)

hänt denna dag dah?

sv; ja jag har gjort allt själv, håller just nu på med en ny bloggdesign! :D

Emma

nej runt 99:- då får du ett väldigt bra filter! :) http://www.tvspelsweb.se/ en jätte bra sida! :)

vad har du tränat för något? :)

sv: okeej :) tränat vaddå ? :) jag ska bara ta det lugnt, är helt slut. själv då? kram

Anonym

diggar din bloggdesign

Svar: Ja, det håller jag med om!

Härligt. Idag har jag spelat lite dataspel (Varning för datanörd) och sen så har jag fotat för första gången på över 2 veckor! Skönt var det. =)

okej! jag tränar också friidrott! :D haha fast har inte tränat på ett tag nu ;)

SVAR:super! sj?:D

kram

Anonym

<3

Anonym

sv; varse. Allt är bra med mig idag, allt bra med dig? :) kraaam<3

Lexie

tack desamma :) bra frågor och svar :)

sv: okej, va roligt

sv: okeej, va roligt :)

ååh, va mysigt, det behöver man faktiskt ibland.

detsamma! :)

elin

~

Tack så mycket. :D

ja använder mig av Adobe Photoshop elements 6.

Kram ♥

Sv; Härligt! :D Jag sitter och bloggar, ska äta snart ;) själv? :)<3

Sosso

Trevligt att mina frågor kom med =)



Hänt nått kul ihelgen då?

SVAR TILL ANONYM:

Allt är bra med mig! ^^ Kram på dig med du.




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR