Frågor och svar!






Hur gammal är du?
16 år.

Var bor du?
Jag bor i södra Finland.

Vad ska du gå för linje på gymnasiet?
Eftersom jag bor i Finland har vi inga "linjer" här. Skulle dock vilja ha det! Då skulle jag gå media.

Varför står det inte vad du heter i förnamn? Det skulle vara roligt om man visste vad personen heter, eftersom jag läser din blogg varenda dag.
Jag har ju funderat på det där med att säga mitt namn, men fortfarande vet jag inte. Jag kommer nog göra det någon gång - antagligen under sommaren. Kanske denna vecka? Kanske nästa.. Vem vet. 

Vad har du för intressen?
Friidrotten tar 90% av min fritid, resterande 10% fördelar jag på vänner, familj, shopping och chill! Har ju spelat gitarr också, men slutade ta lektioner nu till sommaren.

Vad hatar du mest i hela världen?
Ananas! 

Vilken är din favoritfärg?
Jag byter typ hela tiden, men röd.

Vad vill du bli när du blir stor?
Jag har länge haft kockdrömmar, men nu skulle jag gärna vilja bli egenföretagare inom mode eller foto.

Vad är din högsta önskan i livet?
Att samhället skulle vara jämställt.  

Något som alltid får dig glad?
Glada människor, positiva kommentarer och berömmande personer.

Något som alltid får dig sur?
Svartsjuka, tala bakom ryggen och människor som inte kan bry sig om sitt eget liv före de lägger i sig i ett annat.

Vad skulle du göra om du hade en dag kvar att leva?
Har inte tänkt på det, men jag skulle nog tänka en massa tror jag. Vad jag lämnar efter mig. Skulle ju inte precis vara kul att träffa alla människor precis innan man dör... Svårt att säga då det inte är aktuellt.

Vad har du för musiksmak?
Min egen, hehe. Jag gillar Train's låt Hey, Soul Sister. Och så är jag helt kär i Coldplay! Lite blandad musiksmak. Allt från Leona Lewis låt Run till Alexandra Burkes låt Bad Boy.



Vad är din favoritmaträtt?

Pasta i alla dess former.

Vad är ditt favoritdjur?
Har alltid varit och kommer alltid vara - delfin!




Vilken kamera fotar du med?
Canon EOS 1000D.

Har du funderat på att köpa något nytt objektiv eller något till kameran, vad i så fall?
Jadå! Ett 50mm, 80mm eller 200mm objektiv. Tips?

När började du fota?
Det var väl för tre år sedan jag hittade intresset. :-)

När upptäckte du att du var intresserad av fotografering?
Samma som ovan!

Vad tycker du mest om att fota?
Närbilder och sommarbilder.

Vilka är dina tre favoritmotiv att fotografera?
Djur&insekter (humlor, bin, fjärilar), blommor&växter och människor!

Hur gammal var du när du fick din första kamera?
Det var 2007 - så jag var 13 år.

Hur känns det då du tagit en bra bild?
Min första känsla är nog "YES" och sedan hoppar jag omkring. 

Vad tycker du om din kamera?
Kärlek vid första ögonkastet. Helt okej kamera, för nybörjare. Men vill man bli professionell måste man nog satsa lite mer!

Vad är roligare - fotografera eller redigera?
Fotografera, såklart.

Varför visar du aldrig ditt ansikte?
Jag vill vara anonym. Då speglar sig historien om mig på insidan, inte på utsidan och hur jag ser ut.



Vad är det bästa sommarplagget?
Ett löst och skönt linne.

Vilket är ditt favoritplagg till vardags?
Nu till sommaren: Ett linne och jeansshorts/kjol.

Vilket plagg i garderoben använder du mest just nu?
Shorts! 

Vilket är ditt mest lyckade inköp?
Mina sandaler, kärlek! ♥



Sommarens måste?
Gladiatorsandaler, lika pop som förra året!




Chips eller glass?
Glass!

Vad är det bästa med din blogg?
Varierande inlägg och så hoppas jag att andra inspireras av den. ;)

Hur länge tror du att du kommer fortsätta blogga?
Tills jag inte orkar mer, eller tills jag inte har någon inspiration kvar.

Var skulle du vilja vara just nu?
I USA, Thailand eller Japan!

Hur länge har du haft bloggen?
Sedan andra mars detta år.

Varför började du blogga?
Jag hade läst bloggar tidigare och kände att jag också ville pröva att vara en i bloggvärlden.

Beskriv den perfekta sommarkvällen?
En ö i havet. Solnedgång. Lugn. Värme. Människor. Gemenskap & närhet.

Vad gör du helst en underbar sommardag?
Solar, tränar lite, beachen & bloggen.

Hur skulle din drömkille/drömtjej se ut?
Min drömkille är Channing Tatum. ♥

Hur skulle du beskriva din stora kärlek?
En kille med sinne för humor, passion & romantik, jordnära och kärleksfull.

Gör du fortfarande bloggdesigner?
Nej, tyvärr.

Vilken sida är du mest inne på då du sitter vid datorn?
Blogg.se eller i det här fallet publishme.se! 

Vad tycker du om Fokis, Kissies och Kenzas bloggar? (Berätta lite vad du tycker om alla.)
Foki: Jag gillar hennes rosa, söta blogg. Och hur söt är inte själva Foki? Men det känns som lite för mycket Photoshop är använt. Alla bilder ser överredigerade ut. Men jag måste ändå medge att hon är en bra förebild för yngre bloggare och jag läser gärna om hennes resor som hon tycks göra stup i kvarten! 
Kenza: Snyggingen själv är det vi talar om. Jag gillar Kenzas stil, hon har sin egen och den är superfin. Jag gillar bloggen också och speciellt mycket gillar jag det att hon vågar bjuda på sig själv. Håller med henne, privatliv är privatliv och det skall också leva utanför bloggen. Bra!
Kissie: OMG. Måste jag säga något? Jag läser den här bloggen bara för att få ha lite roligt ibland. Hon vet varken hur Photoshop skall användas eller förbrukas. GOSH! Jag hoppas ni förstår det är KISSIE vi talar om, inte Alexandra. Hoppas Alexandra snart visar sin sida och inte bara spelar Kissie.

Har du någon speciell favoritblogg?
Listan kan bli lång, men för att nämna en: Tinkerbella (Isabella Johansson).



Ungefär hur måste besökare har du på din blogg dagligen?
Rekordet unika besökare är 896 besökare (medeltal kring 100 ungefär). Rekordet sidvisningar är 1602 (medeltal kring 200 ungefär).

svar/

tack så mycket! :D

vad glad jag blir. kul att du gilla den :D

ELLEN

hur kan du svenska om du bor i finland? :)

Frida

sv: Okej :)

Vet inte riktigt, kanske ska ut och jogga en sväng :)

oj. bor du i finland?:o

ELLEN

sv; haha okej ;)

men har du bott i sverige ? :)

ida

Jag skulle vara jättetacksam om ni röstade på mig, nr 2 i veckans blogg!:) här är länken:http://thiinkastriid.blogg.se/2010/june/finalisterna-i-veckans-blogg.html

KRAMAR!♥

J U L I A

Du skojar? Gillar du inte ananas? Det som är så gott!

Daniela

sv: okej, vad trevligt :D tränar du för nått?

ingenting alls! skönt som tusan! haha

Saga

va bra! jo det är bara bra!:)

daniela

sv: okej, vad roligt :D

daniela

grymt fina sandaler förresten :D

Anonym

kul att läsa :)

Saga

ja:D!

sv: å coolt :o

Anonym

sv; ok!

Jag skulle vilja ha bloggsvar :)

Kan du inte ha någon tävling och lotta ut en inbjudan?

Anonym

sv; haha ja (;

Hur fick du bloggsvar?

har du bott där hela ditt liv ? .D

Felicia

sv: hihi, köp vet jag ju! :)



dom där gladiator skorna e fina. <3

sv: oj.. hur har du lärt dig svenska då ? :o är du svensk men bor i finland lr ?

Cajsa

Varsågod. :)

sv: hih okej. men kan du finska med ? ':d

J U L I A

SV: Smaken är väl som baken - delad! Haha, ha det bra!

ELLEN

sv; jaha :)

Bor du i finland? :) och typ kan svenska :O:O coolt.

melanie

gu va roligt det va att läsa :D♥

i

Bra svar du ger! :D

Frida

sv: japp :)

så jädra coolt att du kommer ifrån södra finland! :D ( bor )

svar/

hihih, händer ikväll dårå? :D

Jylia

Hej! <3

Allt bra?=)

FELICIA

Varsågod och tack för svaren!

Anonym

tackar :D allt bra?

A.C

hej:D



dt e bara fint med mig, sj då?:)

jag kmr tillbaka den 1juli igen, har nyss byt design/header, vad tks?:)



såg nyss på CHIC att jag var nominderade som "vardagschic 2010"..men jag missade hela röstningen:( jävla skit:( ledsen nu.. asch~~



ha en njas kväll^^

sv: haha :) ♥

åh jag äslakr tinkerbella!:D <3



tack söötiis!

celine

tack för svaren eller det var en du inte svarade helt på :D kram kram

Det måste jag med ;)!

Saga

till spanien:)

frida

nemas problemas:D

kul att läsa svaren:D!

A N N A

SV: Nice :) hur ska du fira midsommar?

Cajsa

JA,det var underbart gottt. . :)

(sv) Ja men vad roligt!Bra frågor och svar tycker jag!



Kram

Bettan

Gud vad många frågor du fick:)

Roligt att få svar på frågan:P



Men idag så ska jag iaf åka till Dalarna och fira midsommar:)

andrea

sv: hihi den hade blivit besvarad :D

chris

men har du bott i sverige? :P eftersom du kan så otroligt bra svenska ialf skriva :)

chris

men har du bott i sverige? :P eftersom du kan så otroligt bra svenska ialf skriva :)

DU OCH DIN BLOGG ÄGER!!!



En fråga bara, om du bor i Finland, varför skriver du på svenska? Ha du svanska föräldrar eller..?



Du är bäst, men det vet du redan..<3 :D

ebbaho

Jadå:)

gnag

:)

hej, tänkte kika in & önska dig en trevlig midsommar! take care



kramar




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR